Ämne: V75-Romme
Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-05, 01:08   #37
Oscar_

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1716
Standard

Hej! Här kommer mitt debutinlägg efter en lång tid av enbart ”smygläsning”. Här följer min analys av omgången, som ser favoritbetonad ut på förhand.

V75-1:
Mellby Apollo känns som en sårbar favorit i mina ögon. Som jag läser loppet är det stor risk för dödens. Nato Dream är min spetsfavorit. Hästen har två lopp i kroppen, ska tävla barfota runt om och med helstängt huvudlag för första gången på mycket länge. Västerbo Highflyer var förbättrad med goggles senast och kan få loppet om det blir körning mellan 2,3. Tänkbart chanslås på 2-10.

V75-2:
Känns öppet. Favoriten Cab Hornline ska tävla barfota bak för första gången i år, men kan väl inte försvara innerspåret? Jag gillar Mellby Cheeky, men läget är iskallt. Crane ska tävla barfota runt om för första gången och känns intressant. Man In The Mirror har sett riktigt bra ut i årets två starter, dock tuffare emot denna gång. Även aktuellt med första barfota på jätteskrällen M.T. Jeopardy. Svårt, här streckar jag på.

V75-3:
Visst bör favoriten On Track Piraten ha vettig chans att leda från start till mål. Det blir optimal balans – barfota runt om, norskt och jänkarvagn. Jag är dock inte helt övertygad om att han tillåts glida till spets så enkelt som många verkar tro. Standout maxas i balansen direkt i årsdebuten, barfota runt om och helstängt. Melanders hästar brukar behöva lopp i kroppen innan de är segermogna, men han skulle kunna häxa i spetsstriden. Även om Standout inte vinner loppet så gynnas stallets andra häst, Porthos Amok om Piraten inte får styra och ställa i spets. Likaså B.B.S. Sugarlight.

V75-4:
Lärlingslopp och här kan det gå undan. Quick On The Draw brukar rusa iväg när hon går felfritt. Trivs bäst där framme och lär laddas. De tre mest betrodda känns som bästa hästarna, där Speed Hill gynnas mest om det blir körning mellan de två förhandsfavoriterna. Mystery Love och Gigantic River ska tävla barfota runt om vilket är plus. Helstängt och jänkarvagn på Super Zantos. Många streck!

V75-5:
Månprisen bör ha toppchans med lopp i kroppen. Är ändå den av de två stora singelstreckförslagen jag skulle kunna tänka mig att gardera, då det kan strula från tillägg. Art Kjarvald har siktats mot detta lopp och kommer säkerligen vara förbättrad gentemot senast. Monster Monsun ska tävla barfota runt om och med helstängt huvudlag. Men galopprisken är väl som vanligt överhängande. Torbjörn upp känns dock spännande. Även aktuellt med barfota runt om för Eldvin, vilket är stort plus. 2-4-8-9-11-13 (3?) vid gardering.

V75-6:
Jeppas Maxi i brons. Känns inte som det är så mycket att fundera på. Spik!

V75-7:
Ännu en favorit det låter bra på. Johan tror att han kan hålla spets med Jane’s Hugo. Barfota, helstängt och jänkarvagn igen. Finns dock några startsnabba utvändigt som skulle kunna ta sig förbi. Queer Fish med lopp i kroppen och på barfotabalans runt om för första gången känns given. Likaså Razor Kronos med urryckare samt Rufus S.F. med lite ändringar i huvudlaget. Caddie Hit streckas också och möjligen även ett par till.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10), elwiz (+10)

Senast redigerad av Oscar_ den 2015-04-05 klockan 01:09.
Oscar_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat