Hur går det för Harry, mår han bra?
Jag blev lite nyfiken av delar av en tråd som handlade om Harry Boys resultat och dess avkastning totalt sett.
Hur går det för Harry, tvingas han leva på vatten och hårt bröd?
Är det någon här som vet svaret?
Jag har försökt att hitta siffror på hur stor omsättningen är för Harry och nettoresultat totalt sett, men hittar ingenting i årsredovisningar eller andra offentliga ATG-dokument.
Det finns några artiklar som kommer upp genom google-sökningar, exempelvis finns en artikel i Idrottens affärer från 2012 där rubriken handlar om att 140 personer blivit harry-miljonärer. I denna artikel går att läsa att Harry Boys form är "Som alla andra experters, lite upp och ner. Ibland springer inte hästarna som Harry Boy vill, ibland blir det helt rätt"
Vidare går det att läsa: "Generellt omsätter Harry Boy en miljard om året och delar ut 20 miljoner kronor i vinster varje vecka".
En härledning av resultatet från denna knapphändiga info skulle alltså ge 52*20 milj=1040 miljoner i vinster och ett möjligt plusnetto med en omsättning på 1 miljard om året.
Nu tror jag inte Harry är så bra utan ordet "generellt" som jag kursiverat döljer nog en hel del...
Jag gissar att detta är affärshemligheter och att ATG inte vill kommunicera dessa siffror?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|