Ganska intressant fråga. Jag tror att Harry Boy är en bidragande faktor till att det har blivit lite sämre utdelningar sedan det börjades med insats% istället för streck%. Men det är mer taget ur luften än något annat då det inte finns så mycket att gå på. Jag tror att man under sommarhalvåret när det är mycket favoriter och spets och slut får stryk av Harry Boy väldigt många gånger.
Självklart borde det inte gå att vinna i längden på Harry. ATG skapar nog inget som de vet att de går med förlust på. Fungerar nog lite som ett lotteri. Det är klart redan innan hur mycket som går till kund och hur mycket som går till ATG. Vet inte ens hur mycket spelavdraget är. Kanske är 40% på Harry. Eller 70 %t o m.
Men som sagt. Jag tror att man på vissa omgångar skulle tjäna på att låta Harry göra jobbet. Tyvärr vet man inte förrns i efterhand vilka det är.
Jag vet bara att jag har fått stryk av Harry de gånger jag testat. Lämna in ett litet matematiskt och ta en Harry för samma peng så åker man rätt ofta på stryk el får samma resultat.
Nästa år om det blir någon Sharps tävling skall jag offra en insats och se hur Harry står sig mot de här inne.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av draken den 2015-04-07 klockan 12:16.
|