Nybörjarfrågor!
Hej! Undrar om nån skulle kunna vara lite vänlig att hjälpa mig på trav(en) med lite frågor. Har inte hållit på med hästar under någon längre tid, har en massa att lära.
Tillägg och dubbla tillägg?
Är om jag inte förstått det fel, när hästen får starta längre bak? Nån form av handikapp för att hästen är bättre, lr? Men hur vet man att en häst går på tillägg eller om det t.om är dubbla tillägg??
Regine D'inverne på Bergsåker 16/1 fick gå på tillägg va?
Sen om nån kommer ihåg, Rano som kördes av Ulf, fick nått tjall på sin häst på slutet. Han sa i intervjun att det berodde på nått, som han inte hade testat på hästen innan - vad var det? Nått med Norskt tror jag, men inte huvudlag för jag såg då inget på hästens huvud.
Start position
Finns det nån sida där det står vilka positioner som är bra start positioner? Rent generellt alltså. Klart vissa hästar föredrar att komma långt bakifrån osv. Men om det finns någon tumregel för vad som är bra positioner för Volt och Auto start.
Bedömma Travet
Vad är det egentligen man bör vara uppmärksam på när man försöker bedeömma hur ett lopp gått för en häst. Enda jag vet är ju att man kan kolla om hästen har ett vettigt trav, genom att se om sulkyn hoppar eller om den liksom går spikt fram...
Men hur ser man om en häst ser "pigg" och alert ut? Högt buret huvud? ... Om nån har nått bra tips!
Tider på angiven distans
Har fummlat runt på ATGs sida, men hittar inget sätt att kolla vilka tider en specifik häst har sprungit på en viss distans. De visar ju endast lopp i ordningsföljd, kan inte ställa in så man bara ser en viss typ av längder.
Trio - Dagens Flex
Undrar lite hur oddsen fungerar på detta spel. Matar man in 100kr, och 3 hästar utan garderingar. Så får man ett vad % på 10,000%. Sedan går denna vad % ner ju fler hästar man tar med - Men sedan när loppet är över, får man även en Odds summa - t.ex, Trio 523 ggr? Hur Fungerar det då?
Jag har säkert mer frågor som kommer poppa upp ... men tacksam för svar på detta
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|