Citat:
Ursprungligen postat av jocklon
Jan Timonen, storspelare
– För mig är det sovmorgon! Men det är inget positivt för mig, det blir en lång och tråkig lördag, allt blir förskjutet. Fram till nu har jag haft klockan på 04.00 varje lördag morgon, men jag har vaknat 03.30. De där första timmarna till sju-åtta har jag varit helt solo med mina tankar, det är det jag har vunnit mina pengar på. Men ärligt talat så har jag tappat lusten för V75 i och med att de tog bort alternativet att bara spela ”för sju rätt”. Det blir jackpott varje gång. Det går inte att vinna längre, vi har inte råd att kasta bort pengar.
– Förmodligen ökar omsättningen, men som sagt så har jag redan tappat lusten.
– Jag kommer inte påverkas så mycket, med tanke på att jag inte kommer att spela V75 längre. Jag kommer att avveckla de hästar jag äger i Sverige och satsa fullt ut i Frankrike. ATG är inte mitt spelbolag längre. Travet är slut i Sverige.
|
Jag skulle nog vilja säga att ATG (och även Svenska Spel) är slut som spelbolag & deras affärsmodeller fungerar helt enkelt inte i ett kommersiellt perspektiv!
Det görs alldeles för många fel ifrån våra två statliga spelbolag & man förstår helt enkelt inte vilka spelmöjligheter & spelönskemål kunderna faktiskt vill ha...