Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-08, 11:19   #51
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61677
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Själv gillar jag atmosfären, stämningen, ljudet från hovar, lukten mm som nu hör till att vara på plats.
Det går inte att få framför TV:n men människan är nog mest lat av naturen. Varför ge sig ut i trafikkaoset och stå i en massa köer och trängas för att missa halva loppen när man kan softa framför TV:n med en bira i handen och dessutom se loppen mycket bättre än man gör live. Tror att allt redan är Mediaförstört. Går inte att få nytt folk till banorna. De inbitna som tycker det är kul kommer att vara på plats oavsett när det går och de som sitter hemma räknar ATG med att de ska höja omsättningen.
Tur att jag har antagit en nykter skepnad annars skulle en sådan här försening kosta mig mycket pengar då jag alltid var knack och omdömeslös på lördagkvällar.
Jag ser i alla fall inget mervärde i att bege mig till Jägersro och se loppen där och upplevelsen av ett besök där är lika med noll. Kostar en massa pengar och spelinformationen mycket bättre hemma vid datorn.

I morgon ska jag däremot till Swedbank stadion och se MFF-AIK. Biljetten kostade 310 kr och jag hade kunnat se matchen gratis i HD kvalitet hemma i tv soffan, Varför betalar jag då 310 kr för att se matchen på plats ? Därför att det är en enormt mycket större upplevelse och att den nya fotbollsarenan i Malmö är en superfin anläggning att besöka.

Går det att göra ett besök på travbanan till en liknande upplevelse ? Troligen inte. Åtminstone inte så länge travanläggningarna ser ut ungefär som på 80 talet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat