Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
V75-1
Kollektivet och några här är inne på att spika 6 Conlight Ås. Någon säger, att han "sett dunderfin ut". I årsdebuten stod han med 20 m tillägg på sex hästar, varav favoriten hoppade direkt i starten. Erik körde ett preparélopp och slog de övriga fem med hals och huvud till tvåan och trean. Vinnartiden 14,5 var Ok - men detta är en favorit i stor fara.
1 Onceforall Face vann Svensk Uppfödningslöpning 2013. Förra året var en katastrof. Sammalunda hittills i år. Men Ludde har uppenbarligen höga tankar om hästen ändå. Nu hemmabana - men streck mest för Luddeälskarna.
2. Nej
3. En av Lars I Nilssons ämnen till stjärna. Se upp!
4. Har knappt tjänat 50'. Såg dunderfin ut i årsdebuten på Charlottenlund. Fin skräll.
5. Måste jag plugga på bättre innan jag dömer ut.
6. Se ovan.
7. Blev tvåa i Svensk Uppfödningslöpning efter 1 med Torbjörn i jollen. Sedan flytten till Goop för ett år sedan har han matchats i de större 3-årsloppen utan framgång. Har inte startat på ett halvår.
8. Debuterade hos Löfgren som 2-åring. Flyttades för ett år sedan till Björn Linder, där hästen under sex månader tjänade 300'. Nu åter till Löfgren. Jag har ingen aning om hästens status idag.
|
Conlight Ås såg verkligen rapp och fin ut och vann lekandes lätt. Själv har jag alltid möjlighet att gardera som TT Slutspelet gör !
P.S Kul att vi tänker olika . Du kan inte få medhåll av alla Mackis......jag bjuder på.mina intryck...du trycker ner dom. Vi får väl se vem som drar längsta strået. En inbördes tävlan är välkommet , men jag tävlar mest mot mig själv
Fullt upp där alltså !!