Ämne: V75-Jägersro
Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-09, 14:19   #53
DrGonzo

DrGonzos avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
McSteamy sitter på en väldans massa streck i sista, förstår inte riktigt det, visst den var otroligt bra senast men spår 1 kan bli jävligt knepigt här då hästen inte är någon kanon ut. Quick fix kommer mest troligt ösa till ledning och den blir enormt svår att ta ned utvändigt som jag ser det. Inte ens favorit här och jag funderar på att spika trots att jag ofta drar mig för att spika Ludde.
Instämmer till fullo.

Förra året hände det att Quick Fix kunde krokna i ledningen över medeldistans, men där tycker jag att han har förbättrats. Kolla loppet på Valla 7/2 då han hade spår9. Young farmer fick spets utan problem, men kunde inte stå emot Quick fix som gick ut i tredje spår med några hundra meter kvar och hade greppet om loppet med 100m kvar.

Nu är det i princip spetsgaranti och därifrån är den helt klart hästen att slå och det blir nog inte så lätt. Mcsteamy kommer förmodligen hamna illa till från början.

Quicken tycker jag ska vara favorit här. Har definitivt större chans att rinna undan från spets än de 22% han är streckad på.
DrGonzo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat