Ämne: V75-Jägersro
Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-09, 15:13   #58
Tirich

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Mina övriga tankar om spetsstriden:

Klar spetsfavorit i ett lopp med flera startsnabba tycker jag 3 Quick Fix är som borde ta ledningen från ett perfekt spår 3 och mycket intressant i loppet är att betrodde 1 McSteamy inte kommer kunna hålla upp innerspåret.

Den 1:a december var 2 Lucky Sec snabbast iväg från spår 4 på Färjestad men fick släppa förbi sig Kickstart my Heart. Hästen är hygglig ut, men är också osäker och galoppen ligger nära till hands. Är hästen felfri så finns möjligheten att den kan ta sig förbi 1 McSteamy på innerspåret och kanske få ryggen på min spetsfavorit 3 Quick Fix.

6 Lovelock blåste till ledningen på Jägersro i november från spår 4 innan han släppte till favoriten Lover Face. I oktober kunde hästen starta lite snabbare än jämsides invändige Jarl af Solnäs utan att kunna ta en längd på denne. Tänkbart är att Björn Goop kör till från start för att pressa Quick Fix för möjligheten att krypa ner i rygg på denne.

8 For Pleasure As är hyfsat snabb ut, men får svårt att ta sig förbi 3 Quick Fix och 6 Lovelock i starten. Troligt att hästen hamnar i dödens om man laddar från start här.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat