Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-10, 06:35   #129
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Ser lite konstigt ut när man skriver ut det så där men det blir ju så på ett matematiskt system. Man tror att alla har lika mycket chans. Lite det jag frågade Viroid om i en annan tråd( Underförstått).
Undrade hur man räknar som att varje rad ska vara bättre än kollektivets rad. Om jag har 5 hästar på mitt matematiska har jag 5st 20%are och 7 st 0%are. Hur ska jag räkna att raden blir bättre än kollektivets?. Det kan den ju nästan bara bli om man rankar och spelar reducerat med A,B,C osv men det lär finnas minst lika många som vinner på matematiska system i alla fall.
Spelar du matematiska system så är ju ditt val om den häst skall med på kupongen, eller inte. Dina alternativ handlar om hur många streck varje avdelning skall ha. Helgarderar du ett 12-hästarslopp har du tillmätt varje häst 8,33% chans att vinna. Varför man skulle vilja ge en favorit är streckad på 30% och som man tror kan vinna (eftersom den är streckad) så liten vinstchans är ju en gåta. Spelvärdet är riktigt dåligt, och högst troligt ser det rätt så tunt ut sedan i övriga lopp.

Men visst händer det att matematiska system vinner också. Vi ser det i vinstlistorna varje dag nästan. En del har slagit kollektivet, andra inte, det beror ju på utdelningen.