Så här ser jag på omgången just nu.
första loppet är svårt om inte Eriks bara på bevisad form promenerar hem det här. Flera av hästarna har inte ens startat i år och behöver lopp i kroppen.
Once for all lever på sina 2 års meriter då han vann uppfödningsloppet. Det finns mycket fart i den men verkar mycket konstig.
Odd face är stark men entaktad. Trodde på den senast men var ju seg som sirap.
Orion Tilly var ute i Kriteriekval så det finns lite förhoppningar på hästen.
Västerbo Eclair kan vara en vårhäst eller så kom de andra i fatt honom förra året.
From Dust behöver nog också lopp i kroppen.
Spik 6 eller 1,6,7,8 Blir det nog på min bong.
Andra tror jag liksom de flesta att Napoleon har störst chans och som resten av omgången ser ut så blir det spik pga kostnad..
Tredje börjar jag luta över mera och mera mot Maven. Kanske mer för att jag vill att den ska vinna än att jag tror att den gör det. Laddar dem med DTT som jag inte hade räknat med så ser det nästan ut som att de kommer att skänka loppet till Maven med en startrusning och Solvato på vingel.
4e tycker jag att Starkeeper är förstahäst. Står perfekt inne i loppet och har det perfekta spår 5. Uhrberg tror hårt på sin etta och undrar om inte Örjan kanske sitter bakom bästa hästen. Chanslåser nog ett öppet lopp på 1,5,10.
5e tar jag med de betrodda 1,2,6,11 men skickar in ett par roliga i Kimono Pearl och Alchemillia Rich.
6e tror jag att det står mellan de 4 betrodda. Hoppas att få se en ärkeängel så bra som han kan vara.
Sista får plånboken avgöra hur många streck det blir.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|