Ämne: V75-Jägersro
Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-10, 12:10   #103
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Du har givetvis rätt i din analys och ibland stirrar man sig blind på önskan att fälla stora favoriter i stället för att inse att det bara är dumt.
Hugo det räcker inte med att HA RÄTT - Man måste FÅ RÄTT!

I tisdags analyserade jag fram på sharps, att Crazy For Mambo skulle slå jättefavoriten Versailles spelad till 1,30. Analysen var rätt - men bakom dessa kom en smygkörd och slog av båda.
I onsdags började jag kl 15 här på sharps tjata om Chip Dealer, som då var streckad på 17 % på V86 och vinnarodds omkring 6 ggr. Den gången blev det rätt. Problemet var, att några stora tips och spelare gjorde samma analys. Till slut streckades han på 24 % och gav 3,5 i odds.

På Handelshögskolan lärde man sig att samla in information, utvärdera och fatta beslut. Jag försöker läsa på inför V75, kolla i lopparkivet, balans, lyssna på tränarna osv. Vid utvärderingen vet man vilka tränare som alltid är optimister a la Åke Lindblom. Eller ligger lågt som Olle Goop. Eller duckar som Tarzan: "Alla mina hästar är bra och ska streckas". Eller ljuger som...... Problemet för de som ljuger är att de ofta säger en sak till Guiden och en annan till Ronden. Det här ställer till problem för oss som spelar. Proffsiga tränare som t ex Bergh, Tarzan och Veijo vet, att den ene eller andre av deras hästar är 20 m bättre utan skor - men mörkar in i det sista hur de ska köra. Ibland sätter de upp proffskuskar, som drar en massa chanslöst spel på en häst med skor och vice versa. Endast en inre krets har informationen. Vilket avspeglar sig på spelet.

Tro och känslor sysslar man med i kyrka respektive sängen. Men självklart finns det med på V75-kupongen. Kanske 80 % skicklighet och 20 % tur.

Nu är det snart dags, att samla in den bästa informationen om V75: sändningarna från Solvalla med intervjuer, travkunniga journalister mm.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat