Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-10, 19:51   #148
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Du har väl inte så mycket val när det kommer till matematiskt. Inget man kan göra något åt. Grundfrågan var hur man ska räkna ut att spelvärdet är positivt på varje rad då man sätter samma vinstchans på alla hästar och indirekt kombinationer. De enda intressanta hästarna som är med är de du har på bongen. De andra är 0. Klassade som chanslösa. Borde vara svårare att ta fram endast positiva spelvärden? Om man nu inte bara tar med de hästar som är under %värdet du hamnar på beroende på hur många hästar du har, men därmed försvagar du även systemet.
Jag har själv spelat reducerat i många år men satte inte flera 7or för det. Däremot fick jag flera tröstvinster.
Har sagt i ett par år att jag ska börja igen med joker eller hpt men inte kommit mig för så kan inte vara så intresserad. Men skall nog göra det snart.

Om jag spelar 50 kr vinnare på 2 hästar i samma lopp varav den ena står i 5 ggr och den andra står i 10 ggr.

Har jag då nödvändigtvis bedömt sannolikheten för deras chanser att vinna helt lika?