Citat:
Ursprungligen postat av Champinj0nen
Björn i björnkollen prata om öppet huvudlag på den o de är inte hlr bra. Infon imorgon får avgöra. Jag tänker att det Bara är Ludde som vill göra tävling av det..o den galopperar antagligen. O då kan loppet skänkas till Conlight. Det är Ultimo Tango jag inte har någon koll på.
|
Ultimo Tango är en ganska liten häst, som med 50' insprunget är kraftigt uppanmäld här. Har startat 7 gånger.
På Jägers i höstas över 1640 m backades han från spår 8 sist. Juul körde 700 kvar till andra ytter och hästen höll bra till tredjeplatsen 14,3 ca 20 m bakom Staro Inlines.
Årsdebuten på Charlottenlund var imponerande. Juul forcerade till ledningen med 16,3 första 500. Fick favoriten Tobby i bakhasorna. Ultimo vann ohotad på 14,5 med Tobby någon längd bakom. De var 100 m före resten av fältet.
Ultimo utvecklas, men Juul säger att han är oerfaren och man är nöjd med pengar idag.
Enligt min ringa mening skall han inte mäkta att slå sina mer erfarna kamrater. Han är inte snabb från start. Men han har tider i kroppen som inte gör honom chanslös.