Ämne: V75-Jägersro
Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-11, 08:22   #149
Gus

Guss avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Ultimo Tango är en ganska liten häst, som med 50' insprunget är kraftigt uppanmäld här. Har startat 7 gånger.
På Jägers i höstas över 1640 m backades han från spår 8 sist. Juul körde 700 kvar till andra ytter och hästen höll bra till tredjeplatsen 14,3 ca 20 m bakom Staro Inlines.
Årsdebuten på Charlottenlund var imponerande. Juul forcerade till ledningen med 16,3 första 500. Fick favoriten Tobby i bakhasorna. Ultimo vann ohotad på 14,5 med Tobby någon längd bakom. De var 100 m före resten av fältet.
Ultimo utvecklas, men Juul säger att han är oerfaren och man är nöjd med pengar idag.
Enligt min ringa mening skall han inte mäkta att slå sina mer erfarna kamrater. Han är inte snabb från start. Men han har tider i kroppen som inte gör honom chanslös.
Mackpeter och kusk Juul verkar ha nästan samma analys, med skillnaden att Juul ser kusen som totalt chanslös.

Citat:
4 Ultimo Tango (Steen Juul) är en fin häst. Men han är så hårt uppanmäld här att jag inte kan tro på att han ska kunna vara med i tätstriden. Men en fin häst är det. Det blir inga förändringar jämfört med senast. Han har så lite pengar på sig ännu och är inte klar för att tampas med de här. En premie hoppas jag ändå på och det vore bra den här gången, säger Steen.
Från AB:s Trav365.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat