Ämne: V75-Jägersro
Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-11, 18:47   #419
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Något måste absolut göras för att öka svårighetsgraden på V75.

Propparna är steg 1. Fler dubbelklass-lopp och färre auto-lopp tror jag är rätt väg att gå.

Radpriset är steg 2. Hellre högre radpris än fler lopp. Personligen skulle jag välkomna varje borttaget lopp om man höjde radpriset med minst det dubbla.
Jag skulle kunna tänka mig att slå ihop bronsdivisionen, silverdivisionen och stoeliten, och köra de loppen som 15 bakom bilen. Jag tror det kan bli intressanta lopp.

Jag vill se på V75, under säsongen Januari - Juni, fyraåringslopp som är stängda vid 250-300kkr. Under Juli - December vill jag se treåringslopp som är stängda vid 200-250kkr. Hästar strax under kulltoppen, men som utvecklas ständigt och kräver av spelarna att man läser på.

Jag kan också tänka mig en amatörserie, med upplägg som Diamantstoet, men för amatörer och amatörtränade hästar. Några uttagningslopp i en region på V64, och så en "final" på V75 när V75 besöker regionen. En final varannan månad eller så ger i vart fall några kluriga lopp att fundera över.

Högre radpris får det mer än gärna bli. Man kanske inte vågar gå till 1 krona på V75, men 75 öre vore en bra början (och 1:50 på V64/V65/V4 samt 2:50 på V4). Jag skulle inte bli ledsen om man samtidigt tog bort jackpot-systemet och såg till att alla pengar delades ut i varje omgång. Jag är ärligt talat skeptisk till att nettot från den ökade omsättningen när det är jackpot räcker till den marknadsföring som ATG då kostar på sig. Och med tanke på att jackpot i sig borde generera högre omsättning av vakna spelare, så är jag mer och mer säker på att det är pengarna i sjön för ATG att marknadsföra det så hårt.

Jag undrar om inte Norges system med en "drömvinst" som ligger och lockar för den som blir ensam är mer effektiv.