Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241
Med den här statistiken i ryggen är det väl bara att banka in dagens största och gå vidare. Känns inte värt att försöka leta ett spelvärde i att fälla som inte finns. Om det var normala 54% infrielse fanns ju verkligen motivation att hitta garderingsstreck.
Tror ni trenden är tillfällig eller här för att stanna?
|
Det är trixigt det här med statistik och farligt att göra det för enkelt för sig. 88% i år alltså. Jämfört med 56% senaste åren och 54% innan dess enligt Jens data. Det har inte hänt något dramatiskt med hur loppen körs, var de körs, och hur de skrivs ut senaste åren. Rätta mig här om jag har fel. Alltså osannolikt (som Jens också skriver) att frekvensen kommer fortsätta ligga såpass högt som den hittills gör i år.
Den stora frågan är ju den du ställer, är trenden tillfällig eller kommer läget permanentas. Jag ser inte hur den skulle kunna hålla i sig. Det är oerhört sällsynt med vinstchanser på 90% i travlopp och det räcker egentligen som argument. Infriandefrekvensen kan mycket väl ha ökat både på kort och lång sikt, beroende på att loppen ej är riktigt så fullanmälda, de är liiite ojämnare lopp, hästarna är liiite travsäkrare än tidigare osv. Flera småsaker som verkar ihop för att göra detta. Men att infriandefrekvensen kommer hålla sig på den här nivån på sikt är inget annat än omöjligt.