Ämne: V65-Mantorp
Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-12, 13:03   #31
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Nämnde något om detta i en annan tråd. Varför inte blanda in de mest sannolika raderna bland de spelvärda. Gårdagens v75a var en av de mest sannolika raderna. Fin bana ,varmt väder och Jägersro betyder spets och slut. Det vet de flesta som har spelat trav ett tag och kan sina hästar.
Varför ska jag ta bort den raden för att den är överspelad när jag vet att det är en de mest sannolika. Nu hade jag inte rankat den på en enkelrad, jag hade 5 ettor och 2 tvåor men ser inte riktigt vad jag vinner på att ta bort raden bara för att jag ska jämföra med hur andra spelar.
Om du har fem tipsettor och två tvåor på en rad där kollektivet har två ettor, fyra tvåor och en trea, så har du ju ett stort spelvärde i den. Det kan finnas spelvärde i en 89%-are också, om man tror att den vinner mer än 9 av 10 gånger.

Men det är värt att tänka på att den förväntade utdelningen ofta blir ganska mycket lägre när det är enkelt att finna raden för många. Man behöver ta höjd för det när man beräknar spelvärdet, liksom man behöver ta höjd för spelavdraget.