Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-13, 14:26   #128
jaroiten
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Däremot är 3% just 3% sen kan man ju leta högsta odds med ledning av detta osv. Om du synar ett tidigare inlägg av mig är jag mycket väl medveten om kommission på Betfair, har till och med antagit 6.5%
Om man skall spela mot Glenns spel så måste man spela konstant emot alla spel. Jag tror att värdet varierar enormt på hans olika spel och de gånger han har spelat till marknadsodds (dvs de gånger du lyckas hitta något odds på andra sidan som är jämnbördigt med bokningsodds av hans spel) så är ROI på det spelet mycket högre än de gånger han spelar till 1.75 när marknadsoddset är 2.00.


Om vi säger att ett bolag erbjöd 2 spel. 1.80 i odds på om det blir en udda siffra på ett tärningskast och 1.80 om det blir en jämn siffra på samma tärningskast. Samt 2.05 i odds på krona i en slantsingling och 1.98 i odds på klave i en slantsingling.

Glenn väljer då att lägga 200 spel på udda siffra i tärningskast samt 200 spel på krona.

Han förväntade ROI blir då: (200*1,8+200*2,05)/800=96.25%

Om man då gick efter devisen att spela emot honom skulle man inte spela emot honom på tärningskasten men på slantsinglingen skulle man satsa på klave till 1.98 i odds och därmed få en ROI på 99%. Alltså även själv vara förlorande..
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat