[11/6] Sydafrika - Mexiko
Sallan jag tittar in i fotbollsdelen forutom att rygga men jag har ett spel jag tror pa ganska mycket har..
Match: Sydafrika - Mexiko
Spel: Over 2 mal (1.952 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 11/6 - 16.00
Bafana Bafana spelar arets forsta match. Har ar hemmanationernas forsta matcher de senaste 30 aren:
2006 Tyskland - Costa Rica 4-2
2002 Sydkorea - Polen 2-0
2002 Japan - Belgien 2-2
1998 Frankrike - Sydafrika 3-0
1994 USA - Schweiz 1-1
1990 Italien - Osterrike 1-0
1986 Mexico - Paraguay 1-1
1982 Spanien - Honduras 1-1
1978 Argentina - Ungern 2-1
Det har alltsa bara gjorts farre an tva mal en gang. Sydafrika har mott Mexiko tre ganger tidigare i A-lags matcher och totalt har 13 mal gjorts (snitt pa over 4).
I Sydamerikanska VM-kvalet gjorde Mexiko 18 mal och slappte in 12, ett snitt pa 3 mal per match. Att de motte betydligt samre lag ar solklart men faktum ar att de anda slappte in 12 mal. Mexiko har forlorat sina tva senast "warm-up" games med 2-1 mot Holland och 3-1 mot England.
Sydafrika vann senast i vanskapslandskampen mot Colombia med 2-1 (tre straffar dock) och dar fick vi en glimt av vad som vantar i arets VM. 75.000 galna supporters skrek fram hemmalaget till vinst. Laget verkar ocksa ha kommit igang offensivt mot slutet da man gjorde 4-0 mot Thailand, 2-0 mot Jamaica och 1-1 mot Bulgarien i de tre tidigare matcherna.
Tva lag med offensiv potential mots och jag tror alla parter vill se en rolig start av VM. Det blir minst tva mal har. Att Frankrike och Uruguay ocksa finns i denna grupp gor att lagen maste vinna om de ska ha en realistisk chans att ga vidare och kommer darfor satsa pa att gora mal.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|