Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-28, 12:31   #1
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

H2H Ronaldo vs Messi


Vem gör flest mål i VM?

Messi 4/10 @ 1.588

Två spelare som har liknande roller i sina landslag. Båda är lagens största stjärnor och ska bära stor del av offensiven. Båda lägger straffar och tar frisparkar. Ronaldo tar väl kanske aningens fler frisparkar än vad Messi gör.

Ronaldo har mer rutin från stora mästerskap i landslagströjan än Messi, men han har haft svårt att göra mål. Stannade på 1 mål i EM2008, 1 mål i VM2006 och 2 mål i EM2004.

Messi gjorde 1 mål i VM2006, men då var han 18 och ej ordinarie.

Det som talar för detta spelet till den grad att jag tar ett odds på knappa 1.60 är följande.

Portugal är sämre än på många år, offensiven är uddlös och få spelare håller någon vidare kvalitet framåt imo. De saknar en riktig striker och för mycket hänger på Ronaldos axlar. Ronaldo är som bäst när han är omgiven av andra spelare som utgör hot. Men i VM kommer lagen fokusera på att låsa honom.

I Argentina finns en större offensiv kraft och Messi kommer få spelrum. Detta är hans år och förhoppningsvis visar han det även i landslaget i VM.

Portugal kommer att få svårt att gå vidare ur sin grupp. Brasilien, Elfenbenskusten och Nordkorea är en av VM-s tuffaste grupper.

Argentina har en av de lättare med Nigeria, Sydkorea och Grekland.

Det kommer troligen generera fler matcher för Messi. Jag skulle våga sträcka mig till att Messi kommer få dubbelt så många matcher.

3 i gruppen, åttondel, kvart och semi. För så långt går Argentina om jag tippar rätt.

Jag har svårt att se Ronaldo vinna denna H2H om det inte haglar straffar till Portugals favör.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat