Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-15, 12:36   #31
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Bra där CC, :-) Enda sättet att få reaktion är att skriva något felaktigt :-(
Ähhh...forum är till för debatt och kommentarer! Sharps har ett ypperligt ryggdunkarsystem på plats för såna som bara gillar det som skrivs. I detta fallet har jag inga direkta åsikter, bara en kommentar med glimten i ögat. Just travsporten är jag inte värst intresserad av längre. Lämnade uppfödning, hästägande och travspelande bakom mig på mitten av 90-talet då jag insåg att min payback sannolikt skulle sakta men säkert sjunka. Det fanns klåpare inom ATG+STC redan då och med dåvarande regerings oförmåga och okunskap samt internerpokerns intåg fanns det mer lukrativa saker att pyssla med.

Jag har väntat länge på att någon med förståelse för både marknad, spel och matematik skulle bli anställd inom den Svenska spelvärlden, men icke! Jag och Peter Dahlenmark tog in ett gäng politiker till vår gamla web-TV produktion, "Rookies & Bookies" en gång och kvaliteten på dessa var väl ungefär som förväntat. Jag och Peter blev sedan inbjudna till Regeringskansliet några månader senare för att de ville ha externa åsikter om monopolet, styrningsmedel och regelverk.

Men det utmynnade i ingenting, vi var ju kritiska till monopolet och till styrningen via LI som både lagstiftande och övervakande organ. De frågade om vi också ville vara (obetalda) rådgivare till den första (och förmodligen bästa och mest kritiska) spelutredningen men fria luncher var ju ointressant. Visserligen kontaktade ansvarig utredare oss vid några tillfällen och vi såg väl spår av vårt tyckande men den utredningen bara glömdes bort och sedan beställdes en ny och mer tillrättalagd.

Så, jag tycker du gör det bra Hatten! Vissa av dina slutsatser kanske jag inte alltid håller med om men i det stora hela gillar jag att någon håller en blåslampa mot okunnigt folk i beslutande befattningar.

Keep it up!
Migge (+1)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat