Ögnade igenom artikeln OP postade länken till.
Citerar vad jag skrev i en annan tråd (om omsättning, som svar på Strappas fundering om "återomsättning") :
Citat:
Ursprungligen postat av clarund
mjo
Fast finns ju även mer långsiktig "återomsättning" och om man skapar jackpot skapar(iaf so far) man förutsättningar för de utländska storspelen/syndikatspelen som dränerar svenska spelare med upp till 20% i nettovinst, kontinuerligt.
Denna spiral går nedåt allt snabbare då färre hästar föds upp och loppen blir allt mer ihåliga => ännu fler jackpots som utarmar spelet och därmed sporten (och ytterligare decimering av antalet hästar, förklarat för den som likt ATG till äventyrs inte förstår ett dugg).
|
Alltså, återigen vill ATG kurera ett symptom till något orsakat av i detta fall konceptet "Jackpot" istället för att göra något åt det egentliga problemet (tidigare har de infört systembegränsningar som visat sig gälla svenska spelare men inte syndikat med egna(?) bolag, samt tagit bort V7 vilket paradoxalt nog förvärrar problemet).
Nu funderar de, om jag tolkar ABs artikel rätt, i banor om hur de ska
kurera symptomet frekventa jackpots genom att höja svårighetsgraden på spelet.
Jag tar mig för pannan.
Bootzy nämner en nygammal idé, den om att flytta femrättspotten uppåt (V75) när det ger för lite, mycket bra idé, självfallet med följden att det blir väldigt få jackpots, vilket ändå borde vara ett bättre alternativ än nuvarande modell.