3 Papagayo E. (V75-6).!!!!!!!!
"Han fick vila två veckor efter att han kom hen från Frankrike, men sedan har han tränat på rejält utan avbrott. Vi har haft bra träningsförhållanden hela tiden och hästen fick fyra banjobb innan årsdebuten, men inget riktigt snabbt. Han följde med bra bakom Support Justice då och jag var väldigt nöjd med honom, och han kommer att gå framåt med loppet. Jag tycker att det ser bra ut och det är klart att man har ambitioner när läget blev så fint. Han kan öppna snabbt och jag tror inte att Viking va Bene tar en längd på oss. Dessutom kommer jag att lätta Papagayo fram nu. Det blir fortsatt järnskor runt om, men framskorna väger nästan bara hälften nu så det blir en rejäl skillnad som jag tror får honom ännu rappare från start. I övrigt blir det inga ändringar och övernattning är han van vid. Han bör hamna bra till och kommer han till ledningen får vi se vem som kommer sedan. Hästen går från alla positioner och det är svårt att ge körorder, men jag säger till Ulf att han inte ska köra livet ur hästen i denna start. Han klarar alla distanser men jag tycker att han är bäst på medel. Han möter flera bra och en sådan som Tumble Dust har jag respekt för, men Papagayo tog rejält över upploppet på denne när de möttes på Bjerke. Jag tycker att min ska streckas på tre-fyra hästar och kommer nog att matcha honom mot den äldre eliten i år. Han har ju bara gjort 16 starter och behöver fler lopp för att utvecklas. Man ska tänka på att han inte brukar se så fin ut i lugnare farter i värmningen", säger Jan Kristian
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: hugotheboss (+4)
|