Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-17, 22:12   #34
Solo

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag håller, föga oväntat, inte alls med dig

Jag tror mer att det handlar om att man vill göra saker lite annorlunda. Använda all den teknik som står till förfogande, all den statistik man samlat på sig och all den kreativa förmåga att forma ett system som bor inom en. Det är långt ifrån säkert att man vinner mer på det sättet, men så vill JAG spela. Får jag inte det, så låter jag bli.

Jag är övertygad om att ATG:s väg till framgång ligger i att låta alla spela som de vill, på samma villkor.
Nja, min beskrivning var mer en sammanfattning av min bild av den rådande stämningen bland travspelare. Jag ser hela tiden en slags konflikt mellan de som tycker man ska hålla sig till den gamla skolans blocksystem eller utgångar för att komma åt rätt värde på raderna och många av ert programs anhängare som vill lära oss att väga ihop historiska statistikvariabler till olika rankingmodeller som ska kunna användas oavsett omgångens karaktär.

Jag själv finner också en stor drivkraft i att få sammanlänka mina tankar om hästarnas chanser, statistiken jag samlar in och bearbetar och den teori jag tror på. Håller med om att ATG kom fel på det med robotreglerna och att det gynnade de grupper man ville hindra.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat