Citat:
Ursprungligen postat av Solo
svammel är en synonym till reducering
Reducering har med nya program på marknaden och dess högljudda anhängare (här och på andra ställen) börjat leva ett eget liv. Personer definierar sig som anhängare av livsstilsgruppen "vi som reducerar".
Ett antal anhängare till HPT syns överallt sjungandes på ramsan "vi förstår bättre än alla andra hur man ska spela trav" (men väntar på att vår otur ska vända).
De retar upp det gamla gardet inom spelarkåren.
|
Nja. Det handlar om att förstå hur man ska spela överhuvudtaget. Att de "lagar" som gäller för vinnande spel inte skulle gälla för streckspel på trav känns oerhört främmande.
Att lägga vad som har sämre odds än chansen att det ska gå in ger förlust i längden.
Att lägga vad som har bättre odds än chansen att det ska gå in ger vinst i längden.
Traditionellt är den stora mängden av travspelarna oförstående till ovanstående oomkullrunkeliga regler och resonemanget brukar gå som "man kan inte mer än få alla rätt" när ett spel som är förlorande i längden ändå har gått in i den aktuella omgången. Om man vill fortsätta att spela på det sättet så är det självklart upp till var och en.
Att jag är "högljudd" ( ja, jag tog åt mig en del

) beror på att jag tycker att Jokersystemet ( hittills! ) fått och får för stor "cred".