Citat:
Ursprungligen postat av Chiron
Inte nödvändigtvis. Vet inte hur stora system du gör. Men jag spelar små system. Då är det svårt att både få med de "bästa" hästarna samt ett par skrällar. Man måste då göra en avvägning - ta bort ett par favoriter och spela med några skrällar. Jag brukar chansspika där de flesta garderar...
Jag står fast vid att det kan vara svårare om alla spelar matematiskt. När många provar på VM i V75 - 96 kr - tror jag nog inte att det är de som är vana "reducerare" som lyckas, eller?
Äh, jag vet inte vad jag snackar om, är för trött...
|
Det är väl större chans med ett reducerat sådana här omgångar när 3-4 favoriter vinner och man spelar på det. Ett reducerat system med typ 1 spik och sedan krav på 3 eller 4 av 6 a hästar kostar väl ungefär som ett matematiskt system med 3 spikar, och det är ju betydligt lättare att lyckas med att hitta en av favoriterna som spikar än 3 av 7 när hälften vinner. Med tanke på vilka hästar som vann där inte favoriterna gjorde det var det knappast några hästar man inte hade med som b hästar på det reducerade.
Vet inte om Oasis Bi eller Magic Tonight var favorit i avd 3 på V75 då ju MT var det på insatsfördelningen men OB fick en massa insatser efter strykningen av Digital Ink som först på turordningen.