Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg
Japp, det visste vi.
Grejen är att både jag och Jansson vill vinna. Vi vet att vi måste gå före lindblom för att vinna, går inte att plocka ner lindblom annars. Därför svarade först Jansson när åke stötte, och sen jag några hundra senare.
Men jag trodde dock att Jansson skulle släppa till mig eftersom han tog upp så kraftigt, vilket är en signal att man vill släppa. Med facit hade jag hellre suttit kvar. Men jag hade inte kunnat ta Åkes häst om den fått glida fram, då hade jag ångrat för att jag varit passiv.
Sen: hur fan ska man köra för att ni ska vara nöjda? Det är ett fantastiskt gnäll från den ena nybörjaren efter den andra att ingen kör för vinst, sen blir det lika mycket gnäll när flera kör mot favoriten för att vinna. Visst, vart inte perfekt, men för guds skull, sluta gnälla, hylla sporten, njut.
Eller, varför inte, skaffa en hobby ni tycker om. Om det enda ni kan komma på att skriva efter de två hästarnas fantastiska prestationer är en massa gnäll, då föreslår jag att ni lägger er tid på annat.
|
Jo, det vanliga inläggen här berättar att det tävlas inte. Något som jag absolut inte fattar. Vissa spelare klarar inte av att en favorit får sitta orörd i ledningen. Dom kräver att nån ska gasa framåt och köra mot eller överfalla favoriten. Självklart kommer den hästen inte i mål, möjligen 5o meter efter sista häst. Och ägarna sura som tusan och hästen tappar värdefulla startpoäng osv osv. Många hästägare skulle till slut inte få råd att äga en travhäst - inga insprungna pengar!
Det är bara att acceptera att det finns skribenter (staketkuskar) som inte hur en susning om det fungerar inom travet. En travhäst klarar dessutom NORMALT inte att bli körd i botten hur många gånger som helst. Det är visserligen mänskligt att spelaren blir frustrerad över sitt klantiga felstreckande och det finns ju ingen annan att ta ut detta på än just kusken - tyvärr. Tittar man igenom tusen inlägg på en travsajt så garanterar jag att tjogtals kuskar är klassade som idioter och inkompetenta. En del blir kallade finnjävel, IQ-noll och värre epitet än så. Streckad häst SKA vinna annars......