Citat:
Ursprungligen postat av salkin90
Jag blir inte sur, men det var ju spelvärde vi pratade om. Jag sa att det inte finns nåt spelvärde i v75 längre då det blir jackpot på jackpot på jackpot. Medans ni andra verkar tycka att man är dum som inte kan lista ut att favoriterna ska vinna. Det förstår väl jag också att det är troligt att dem vinner men om jag har 20 kunder som kommer in i min butik och köper andelar så vill dem inte dela på 1200:-. Om en andel kostar 200:- så kan jag ju inte spela ett system för 4000 för att vinna 1200:-. Det blir ju liksom ointressant. Och om alla andelsspel runt om i Sverige skippar omgångar för att det luktar för mycket favoriter ja då finns det ju inge pengar att spela om heller. Och ska alla spela flerkupong ja då blir det ju ännu fler system med fler rätt och ännu lägre utdelning. Min kritik är riktad mot v75 som spel. Det är för tråkigt. Och ett stort problem blir ju när startsnabba hästar gasar till ledning och sen släpper gratis till favoriterna för att kunna åka med i rygg och tjäna bra pengar. Sen tycker jag att om man läser intervjuer med tränare och kuskar i ex guiden vecka efter vecka så är det gång på gång som någon ska rycka skorna, på med norskt, jänkarvagn etc för att vässa sin häst och den kan mkt väl vinna hör man hela tiden. Ändå ser man samma häst i rygg på ledaren och bara åker med för en bra peng. Som att titta på SHL finalen nu också lägger Växjö sig på rygg för dem är nöjd att vara 2a. Hur kul är det?
|
Spel mångbongsystem så hittar du spelvärde i dessa
favoritbetonade omgångar. Mantorp med kort upplopp
och självspringande bana och flera favoriter som dragit
bästa tänkbara spår, så var det väl inte direkt förvånade
att det blev jackpot ånyo.
Tycker dock att det tävlades rejält i några lopp,
vilket var omgångens behållning.
Hos ombudet där jag tippar finns några duktig tippare
som stödde upp sina spel med mångbong lir och båda
satte sina mångbongar och stora system.
De förlorade på stora systemet, trots full bricka, men tog igen rejält på karusellen, dvs mångbongs liret.
Spikarna var Your Highness, Edge Boko, Sauveur.
2 hästars lås i guld och klass 1.
Lite spridda skurar i de övriga 2.
Det blev fina pengar.