Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg
Där har du helt fel. Många som inte jobbar med det här tror ofta det, men det är tvärtom.
Många gånger kan man inte vinna med en offensiv styrning, enda sättet att vinna är att det löser sig på innerspår. Det blir också omöjligt att göra offensiva satsningar, risken är för stor att du får svar och då är du rökt.
Det sämsta de hittat på är de snåla prisskalorna. Vi som kör tänker inte på det, blir bara förbannad efteråt när en bra insats inte belönas med mer.
Helt otroligt att så många har den inställningen.. Du tjänar alltså DUBBELT så mycket om du vinner. Du tar det alltså hellre lite lugnt än gör ditt bästa och jobbar för halva lönen.
Jovisst, så lata människor finns, men de jobbar inte i den här branschen.
|
Tack för det utförliga svaret! Sen måste jag erkänna att jag inte är i närheten av de flestas kompetens i detta område. Men jag hoppas att jag också får uttrycka mig?
Men helt ärligt så undrar jag faktiskt varför det brukar bli toktempo i vissa lopp och snigelfart i andra?
Men om din häst inte är i form kanske det är bättre att inte köra slut på hästen? Vissa hästars information får man ju inte.
Sen tycker jag att det är bra att folk får ventilera sig. Både det positiva och negativa. Även de som har "rätt" och de som har "fel".
Jag personligen blir inte arg. För mig är det här lite hobbyverksamhet. Jag tar det inte på största allvar. Spelar för små system. Går det bra så går det annars hoppas man på bättre lycka nästa gång. Sen är det ju självklart mestadels spelarens fel att man inte vinner. Men vissa saker kan inte ens spelaren räkna på.
Sen hoppas jag innerligt att de som jobbar med det här helhjärtat verkligen får lön för mödan.
Tack från mig!