Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-19, 17:34   #4
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

En koll på vad som är anmält till denna fantastiska dag. Det allra bästa är att det inte bara är sju V75 lopp utan även grymt fina ramlopp dessa dagar.

Klass 2:

Utan att ha studerat motståndet så noga vill jag nog påstå att omgångens absolut bästa spik finns här. Det är inga små ord Claes Svensson sagt om King Sir Kir. Den bästa häst han någonsin tränat och då har han haft både elitloppshästen Cenit Guy och nya stjärnan i Frankrike Moving On i träning. Jag har blivit så grymt imponerad av det intryck hästen gett att jag omöjligen kan se den torska i klass 2 trots att den står hårt inne pengamässigt.

Klass 1

Trevligt lopp. Det känns som far och son Untersteiner ska ha bra chanser här med två riktigt bra hästar.

Brons

Ser trevligt ut men ett par norska hästar jag inte har vidare koll på. Spark Rick har man nog ställt i ordning nu och den gjorde några grymma lopp i fjor. Remember My Name var magnifik i onsdags.

Silver

Tror två kanoner gör upp. Lover Face och Coldtown.

Olympiatravet

Svårt att utse vinnaren utan att ha läst in sig på de franska hästarna. Men det blir nog ruggig körning här med Ludde och några kuskar från kontinenten som aldrig kör i Sverige, så säger att Maven tar dom antingen från 2-3 ut eller via open stretchen. Support Justice om den inte också körs i 08 tempo första varvet. Ett härligt spellopp. Helt grymt.

Femårsloppet för ston

Några här man också får kolla upp, t ex den franske hästen som Björn Goop är uppsatt på men knappast får köra då han har egen häst anmäld. Backfire är också grym. Barfota runt om på den och det är troligen påställt i comebacken.

Kallblodsloppet

Pass. 8 norsktränade hästar om jag räknade rätt så där får man nog vänta att skrika ut vinnare. Men svensktränade Bellfaks blir nog favorit.

Hoppas att dom inte lägger kallblodsloppet på V75 för det finns flera helt grymma lopp utanför V75 propparna, Stayerloppet t ex är det överlägset bästa hittills i år och sådana lopp är grymt roliga att analysera. Vore nästan kriminellt uselt att lägga det loppet utanför V75.

Sammanfattningsvis en sportslig superomgång och en som det ser ut väldigt spelvänlig omgång också. Skulle förvåna mycket om 7an på lördag inte ger mer än några tusenlappar. King Sir Kir bästa spiken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+5), MatsE (+2), kasse (+2)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat