Ämne: REK NPB 29/5
Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-28, 22:52   #1
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NPB 29/5


Match: Saitama Seibu Lions - Yomiuri Giants
Spel: Seibu Lions ML (2.03 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 06.00 - 29/5

Tycker om hemmalaget i den har tidiga matchen. Det ar det spel som sticker ut allra mest i dagens omgang i mitt tycke.

Detta ar lite av NPBs teaser av en final. Yomiuri leder Central League med 30-18, Seibu leder Pacific League med 34-19. Eftersom det ar IL sa mots dessa lagen redan nu. IL har helt klart dominerats av Pacific League som nu har 42 vinster mot Centrals 25.

Yomiuri har 6-6 under IL. Pa bortaplan ar man bara 1-3 och den trenden kan mycket val fortsatta imorgon. Man kommer fran en fyra matcher lang hemma-stretch dar man var 2-2. Bland annat en 2-10 forlust mot Hawks och 3-7 mot Buffaloes.
Lions har spelat battre under IL. Man har 9-3 med 3-1 hemma. Tre raka vinster nu i veckan mot Tigers och Carp. Idag startar man aven en av sina basta pitchers, eller ja, rattare sagt NPBs ledare i ERA. Kazuyuki Hoashi ar 6-2 med 1.30 ERA. Forrforra sondagen hade Hoashi lite problem mot BayStars dar han endast holl 5 innings och tillat 2 ER. Han har haft lite smaproblem med calls under aret och gett upp en del walks (Lions vann dock matchen). Men i lordags visade han sin vanliga form. 7.2 innings och med 9 strikeouts fick Chunichi Dragons (med nagra av ligans basta offensiva spelare) inte med sig en enda run. Seibu vann 8-0.

Giants startar med Shun Tohno. 7-1 och 1.99 ERA ar valdigt imponerande, inget snack om saken. Men precis som Giants andra pitchers verkar Tohno ha lite problem med IL-motstandet, spelare han inte kanner igen sa bra. I lordags motte Giants det nagot samre Yakuten. Tohno spelade 6.1 innings, tillat 9 hits, 1 walk, 1 HBP och 3 ER (bland annat en solo HR).

Giants har en bra bullpen men det har aven Lions. Jag haller Lions som betydligt starkare i det har motet, sarskilt pa hemmaplan. Att det star i over 2 i odds tror jag inte kommer halla sig lange och darfor ar mitt spel sjalvklart. IL belongs to Pacific.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat