Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-20, 15:09   #40
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De flesta gör nog en egen rank därför att de har sett att spelarkollektivet ytterst sällan lyckas spela alla vinnarna till favoriter. Det går att vara bättre, och lyckas man kan man bli väldigt rik.

Det är dock helt riktigt att man egentligen vet väldigt lite, men ändå lyckas spelarkollektivet ganska väl ändå med sin rank. Tittar man hur det ser ut vad gäller vinnare så är det dem som är favoriter som vinner flest lopp. De som är rankade tvåa vinner näst flest lopp osv ända ned till dem som är tolfterankade som vinner minst lopp.

Det betyder att man bör ha stor respekt för strecklistan och inte vända den upp och ned hur som helst.
Jodå, visst har du rätt. men de är skillnad på rank och rank, också skillnad på reducering och reducering. Det jag har hakat upp mig på är att ranka alla hästar i ett 12 hästarslopp, från första till sista häst som en del gör. Finns ingen logik i detta annat än subjektivt tyckande. Du ser ju själv i inläggen att "man" spikar 5-10%-are och i parti och minut

När jag "jobbade med" detta på 80-talet kom jag fram till att det räckte gott och väl med tre grupper ( VGO ), där V var A häst, G var garderingar dvs B hästar) och O (C hästar dvs outsiders)

Jag komponerade ett system med V (1 häst) G (3 hästar) O (5 hästar) i 3 lopp (Det var V65 på den tiden) och V och G i tre lopp. Marknadsförde detta och sålde det med god förtjänst. Nästa sugen på att damma av det efter 20-25 år och se om det är lika bra nuförtiden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat