Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Jag tyckte hon var ganska avklädd senast från bakspår. Det är inte många ston som vinner de riktigt stora loppen.
|
Tuggade tredjespår sista 700 och kunde inte slå en ledare som gick 11,3 över medeldistans, vet inte om man kan kalla det avklädd. Och vad gäller ston som vinnare av stolopp så är det en statistik som blir väldigt konstig att referera till. Det är inte så många ston med i stora lopp så det är fullt naturligt att de inte vinner så många.
Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
I 12-hästarslopp vinner de sex lägst rankade runt 10% av loppen. Har ingen statistik på 10-hästarslopp, men här kom det ju in en del sena utfyllnadshästar, så jag ser det inte som helt orealistiskt.
|
Samma fel som ovan fast omvänt här skulle jag säga. Istället för att ta statistiken från finallopp tar du här hela massan. Dessutom 12-hästarslopp. Självklart är ett finallopp man kvalat in till genom vinst jämnare än slumpmässigt valt lopp. Och ju färre hästar som startar desto större vinstchans bör ju rimligen de sex lägst rankade ha. Inte säkert, men troligt. Om det bara vore sju hästar med skulle du ju inte få för dig att säga att favoriten har runt 90% vinstchans eftersom de sex minst spelade har runt 10% vinstchans i 12-hästarsloppen?
Läste på V75-1 lite mer nu och Quincy Frontline ser ut att vara en riktigt intressant lågstreckad också. Verkar stayerbetonad att döma av sin historik men vann sitt senaste sprintlopp på ett väldigt fint sätt från kön efter överpace. Senast slog han Relight My Fire (fick bättre löpning då och vid lika löpning i det loppet hade de nog gått i mål samtidigt ungefär)