Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-22, 21:31   #49
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är sant att det inte är så många ston med i loppen för yppersta eliten, men det beror mest på att de har svårt att hävda sig där. Maven kommer troligen få lov att runda några konkurrenter i spåren här också, och jag tror inte det går långsammare än 11,5.

Naturligtvis kan man inte föra över statistik från 12-hästarslopp till lopp med färre hästar helt utan vidare. Statistiken visar dock att ju färre hästar som startar, desto högre grad av favoriter som vinner. I den här finalen är det TVÅ hästar som kvalat in, Oasis Bi och On Track Piraten. Resten har försökt, misslyckats, men blivit inbjudna ändå eller blivit inbjudna utan att försöka kvala in. Det kan vara ett av de mest ojämna Olympiatraven som körts.

Jag får säkert äta upp det på Lördag, men det känns inte som det är i det här loppet jag kommer ödsla många streck.
Ska tillägga att jag håller med i sak angående Maven, hon kommer bli överskattad på lördag. 15% i skrivande stund och kommer aldrig landa under 10%. Lär ju få en lika tuff resa som på Jägers och motståndet är ju bra mycket tuffare. Grundchansen för vinst i 10-hästarsfält är ju 10% och med de här förutsättningarna kan det ju inte vara tal om runt hälften av det.

Skitsvårt att värdera, det är bara halva gänget man vet var man har från färska referenser på svenska banor mot svenskt motstånd.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat