Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Jag kan förtydliga och säga att jag inte tycker de gör ett jättebra jobb, det jag säger är bara att det är bra att de försöker göra något. Bättre det än att sitta still i båten av rädsla för kritikstorm så fort man ändrar något (vilket det tenderar att bli oavsett ändring).
Dina idéer är bra. Det där med jackpottproblematiken bör lösa sig ganska mycket självt om de har lopp med fler hästar. Om de bara får upp svårighetsgraden lite blir det mer sällan jackpott och därmed exklusivare. Fylla fält är bra, så länge de inte slänger in en herrans massa 15-hästarslopp. För jag kommer då inte hinna sätta mig in i loppen om de är upp till brädden fyllda, och då heller inte spela (iallafall inte huvudstreckspelet).
|
Kvalitet är viktigt och att fylla streckspelen med vilka lopp som helst är dumt. Samtidigt måste man kanske våga se sanningen i vitögat och konstatera att det under 2-3 månader om året så räcker det bra med att köra gulddivisionen varannan vecka. Kanske köra något extra stolopp under vintern för dem som kramar ur det sista från dem innan det är dags för avel till våren.