Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-24, 15:04   #26
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Robust: ATG VILL stänga alla spelbutiker, dom anser spelbutikerna vara dyra i drift på grund av affiliatekostnaderna och ATG agenda är att överhuvudtaget inte ha några spelbutiker i framtiden, utan endast försäljning genom snabbköp och liknande,där provisionerna ytterligare kan sänkas. Förövrigt är Svenska Spel inne på exakt samma linje. Sänker butikernas provisioner och tex i Stockholm stängs butikerna ner i allt snabbare takt.
Jag vet inte vad man ska tro... Svenska Spel är inne på att ta bort spelterminalerna och ersätta dem med Pekskärmar. De ska även öppna upp möjligheten att börja sälja andelar till hela landet från butiken. Då skulle i alla fall jag öka min omsättning bra mycket. Låter i alla fall som något positivt. Lotto är ju Svenska Spels stora kassako, undrar bara hur de hade tänkt och sälja sin Lotto utan reklam och butiker? Graven ligger runt hörnet.

Inga hjärnforskare direkt i Svenska Spels styrelse idag. Men så är det oftast i samhället, att fel personer sitter på fel plats i de statligt styrande positionerna. Tyvärr.

ATG däremot berättade i senaste Kickoffen (informationsmöte en gång om året) att deras nya satsning skulle vara på ombuden och Harry. Samt att vi skulle även kunna få provision med försäljning av andelar via ATG tillsammans. Möjligheterna finns.

Klart att butikerna stängs när det ligger alldeles för många bredvid varandra. (Speciellt i STHLM). De starkaste överlever.

Jag kan faktiskt se ljuset i tunneln.
  Ge poäng Svara med citat