Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Skarplöths egna ord:
"– Det är så himla svårt, det är ju så här att V64 haft en negativ trend en längre tid, där vi tappat omsättning, den trenden är inte lika negativ längre. Men det finns en massa ”gungor” och ”karuseller: DD har gått bättre; V4 har gått sämre; saxbanan, som förvisso inte var svensk vid så många tillfällen, har gått sämre. Vi tittar på om det går att skruva ett varv till."
Mina ord:
Det här var inte himla svårt alls. Att V4 och saxbanan skulle tappa var EXAKT vad som förväntades.
Hur skickliga än media-människorna är så MÅSTE man ha folk som kan sätta sig in i spelarnas situation när man väljer att göra förändringar.
Idag är det bara på V75 som det finns ett invävt streckspel på lopp som man "får på köpet" när man läst på till huvudspelformen.
En sak som ofta kommer fram är att det är för lång tid mellan loppen. Det håller jag inte alls med om. Att tävlingarna tar för lång tid håller jag däremot med om helt och hållet.
|
Alternativet till att snabba upp tävlingarna är ju att korta av dem med färre lopp. Jag tycker ändå att ATG borde prova att försöka göra något med de där loppen utanför huvudspelet innan de kastas bort. Ser man till hur det anmäls i vissa klasser som gärna glöms bort så finns det rätt mycket häst som vill tävla. Stänger man möjligheten för dem att tävla så lär vi tappa fler entusiaster bland de aktiva.
Sedan är jag inte helt övertygad om att experimenten med att sprida ut travet över dygnet varit så lyckat. V4 på lunchen är väl OK, men trav på förmiddagar har ju tyvärr varit rätt så misslyckat spelmässigt och eftermiddagstrav på vardagar fungerar inte heller.