Citat:
Ursprungligen postat av SO
Skulle vara kul att höra din motivering till Feu de Celeste?
Har bara gjort 3 monté starter och som bäst gått 18.9 (med Emilia) Och ska ta 20 meter på nr 3 Belmont Ås och som nu har kuskplus ! Står 20 bakom en annan bra häst Minette Nanou som vunnit på Valla på 17 tid. En annan som imponerat på mig är 15 Yeah som jag sett flera gånger från taskiga lägen
|
Elit Sjöhammar spikar jag (stod i 5 % när jag lirade) trots bakspår. Stig brukar inte skicka hästar till sådana här lopp, men eftersom den inte räcker på Valla längre och möter lättare motstånd så är den värd att singla.
Feu de Celeste. Jag ville ha två spikar, så jag jämförde hästarna i andra med varandra och i tredje med varandra, och fastnade för den här. Belmont Ås har inte startat sedan i somras, så den går bort. Då återstår Jane Zenz, Oh Yeah och min spik. 10 och 15 är mer vana än Feu med monté. Jane verkar inte ha bästa form och har stått i höga odds mot inte allt för bra motstånd. Oh Yeah ser därmed bäst ut, men står 20 m bakom Feu. Därmed fick det bli spik på den. Sedan har Jane bäst ryttare av dessa, men jag skulle välja en av dem och det har jag gjort.