Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-26, 21:20   #48
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag hoppas Nahar städar av dem i Säinäjoki nästa helg, så bör han väl få en inbjudan. David Sisu vann ett lopp i Finland igår, ställer också upp i Säinäjoki, lyckas han där så är det ju en häst med form.

Oasis Bi var tvåa igår, återigen en bra insats, och bör väl vara klar för Elitloppet.

I Sverige på V75 i Örebro får vi se Magic Tonight jaga formen, möter Kash's Cantab som är i sitt livs form. Harry Haythrow kommer också ut.

I Italien går lotterian på Söndag. Vinnaren lär bli inbjuden, jag tror man vill ha en italienare för att få lite internationell representation.

I Copenhagen Cup får vi se Mosaique Face och Banks som skall möta BBS Sugarlight. Tråkigt om det blir platt fall för den senare där, men så är nu spelet.

Finlandia Ajo går veckan därpå.

Univers du Pan letar form, Moving On har form, Voltigeur du Myrt spurtade bra igår, ett bra lopp till så kanske det kan vara något.

Support Justice vill kanske också vara med trots allt, om den hittar formen. (Norska snabblopp är inte samma sak som världseliten).

Delicious US håller Reden högt, Stenströmer har Your Highness. Två ston, men gör de en riktigt bra tid så lär de väl få upp ögonen.

Kontentan är att det är mycket kvar att tävla om. Solvalla har "uttagningslopp" nästan varje onsdag, V75 har ett sprinterlopp varje lördag framöver, och i Italien, Frankrike, Finland och Danmark körs det internationella lopp där hugade deltagare gärna får visa vad de går för.

På startlinjen till Elitloppet vill jag se hästar med många ettor i raden, med 09-tider och som har färska skalper av andra meriterade hästar. Problemet med tidiga inbjudningar är ju att de hinner tappa formen och göra bort sig innan det är dags.
David Sisu i elitloppet ? Du måste skämta eller vara en norrlandspatriot av rang
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat