Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit
Det är fasta kuskvillkor i reduceringen. Jag hade kunnat ta alla i andra, 1:an hade ändå landat bland icke-spelade kombinationer. Jag har en pool på normalt 3-4 kuskar som aldrig hamnar på mina kuponger, jag brukar aldrig märka att jag har det villkoret annars. Man kanske ska utveckla villkoret med att tillåta 1 kuskseger om det är ett "köra rakt fram"-spår...
(Och ja, poolen förändras med tiden, så man kan faktiskt jobba sig ur den om man visar att man kan utvecklas. Erik Adielsson är ett exempel på kuskar som jag tidigare - men det var trots allt runt 1995 - haft där men som nu är en favorit. Erik Berglöf är ett exempel på motsatt utveckling.)
|
Det var en avancerad form av reducering. Begriper den inte även om jag läst den flera gånger nu. Eller det är ingen reducering, det är helt enkelt 4 kuskar du inte någonsin streckar oavsett förutsättning? Vilka är de andra då? Kan förstå att plocka bort Redén varje gång han är bland favoriterna, men den här gången var han ju för en gångs skull spelvärd. Det gäller att se varje lopp för vad det är. Men det är ju inte ofta han är spelvärd det är sant. Snarare väldigt sällsynt.