Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ
Precis som Olles räkneexempel visar så är det väldigt svårt att få alla rätt på V75. Det går inte att räkna med att man ska sätta 7an mer än några gånger per år som högst. Jag tror att många som spelar väldigt vinstchansbetonade system felaktigt känner att de är väldigt nära då det ofta har 4-6 rätt. Många verkar dessutom tro att allting löser sig bara man kan spela större system. Ja, du kommer vinna oftare om du har råd att spela fler rader (logiskt), men det är inte på något sätt enklare och det intressanta är fortfarande nettot.
|
Ja, V86 och V75 är grymt svåra spel och det måste det ju vara om det ska gå att vinna miljoner i en spelpool som består av spelarnas insatser minus spelavdrag.
Om det är 4-5 procents chans statistiskt att tre favoritspikar vinner så är ju chansen enormt mycket mindre att tre outsiderspikar gör det. Därför gäller det att läsa på noga och till att börja med fundera på om man ska gå in på spelet. Bedömer man att info, egna värderingar mm på ett antal hästar avviker från vad motspelarna tror så blir det intressant. Annars inte.
Jag tror att ett bra reduceringsprogram och en inte alltför liten spelkassa är det första som behövs. Sen behöver man läsa på rejält och slutligen bör pluggandet resultera i att man kommer fram till att vad kollektivet tror i flera lopp inte stämmer med vad jag själv kommit fram till. Är dessa förutsättningar uppfyllda så är det läge att spela.
Jag tycker själv att V4/V5 och ibland V6 för det mesta är bättre spelformer om man har en spelkassa som bara ligger på upp till 500 kr på ett streckspel. Har man en idé på V4 går det tom att få till ett bra system med potential där för endast 1-200 kr.
Jagar man miljonerna på de stora streckspelen med liten spelkassa är chansen mikroskopisk att lyckas.