Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Att hög reduceringsgrad innebär "dåligt system" stämmer inte alls.
Det är tak för hur mycket som får spelas på Stryktipset från ett och samma ombud osv osv osv in absurdum.
Man påstod ( innan man tog bort sitt utmärkta forum ) att det var en del av spelansvaret att förhindra folk att spela för stort. ( Stora matematiska system är dock tillåtet! Sic! )
|
Till att börja med så sa jag väl "Jag har då aldrig funnit nåt reduceringslösning på stryktips spel som är >50% reducering som är vettig?" Alltså att jag inte hittat bra lösningar som kan minska raderna över 50% vilket är väldigt lätt att hitta med div program för trav reducering. Jag påstod aldrig att ett system är dåligt för att det reducerar mycket? Det egentligen enda måttet för om ett system är bra eller ej är väl resultatet? Men jag personligen tycker inte det är nån större mening att reducera 5-10%.
Så vitt jag vet är det samma begränsning för reducerade system som matematiska system på stryktipset? Eller finns någon begränsning som vi ombud inte blivit informerade om?
Regelboken säger iaf "Högsta tillåtna radantal är 41 472 rader."
"Kunds sammanlagda insats per Tipsomgång avseende Stryktipset får ej överstiga 100.000 kronor."
Finner inget som säger att man får göra större matematiskt än reducerat.