Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss
Lång distans och Brons är väl två saker som talar mot ngn större skräll, sedan har ju visserligen RM galopperat i 38% av sina voltstarter, men distansen gör ju att han får lite tid att ta det lugnt och ta sig i kapp ändå. Har ingen aning om hur Ark Went In funkar i volt, men spåret är ju bra. Tror mest på Montdore av de betrodda här.
|
Det är en väldig fördel att gå på innerspår. Ett tydligt exempel på detta såg man så sent som igår när Kemas Magic höll ifrån sig Saveur relativt enkelt. För det är väl ingen som tror att Kemas vann för att det är bästa hästen av dem?
Om Diego travar i starten (och det brukar inte vara där svaga punkten sitter) så tror jag den går iväg till spets. Den har sett stabil ut i volten historiskt och har kunnat laddas iväg bra när den väl vänt upp. Möjligtvis kan någon överflygla, men eftersom distansen är lång tror jag inte utmanarna om spetsen är så taggade som de kanske varit annars (ett taktiskt misstag kuskkollektivet gör). Och Premier Kronos sitter väl troligtvis fint med i rygg där.
Raz kan ta det lugnt från start och avancera senare som sagt. Det kostar nästan inget i vardagsloppen där det är lugnt tempo och storfavoriterna får loppet till skänks av de andra. Det här är något helt annat. Raz och Montdore har haft en väldigt tydlig överkapacitet för sin klass tidigare, men nu börjar de närma sig där de ska ligga och man fortsätter tro på dem oavsett förutsättningar. I silver duger de nog hyggligt också, men det är inga väldiga hästar direkt. Diego närmar sig väl också sin klass, men skillnaden är ju att han är den enda av dessa med realistiska chanser till en mycket fin resa.
Jag utgångar på Diego som jag tror har högsta vinstchansen i loppet och Premier Kronos som verkar bli den mest underspelade!
Creatine fortsätter öka, jag undrar om man kan prata om en "Nuncio-effekt" här. Skulle han ha blivit favorit ens om Nuncio floppat i sin Sverige-debut, vad tror ni?
Cash'Em är fortfarande långt ifrån favorit, är det någon som skämtar aprilo med mig eller kommer vi verkligen få en favorit från spår 9 i 1600 volt? Som dessutom har varken elitkusk eller topptränare? Bergh blir ju sällan bortglömd direkt, men här kan man väl tala om ett väldigt underspel om det står sig eller? Kan någon förklara det här fenomenet?