Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-09, 08:32   #117
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Vrider på "fakta" är väl det vi alltid gör när vi bergsäkert slår fast att den eller den vinner....
Du har rätt. Förvanskar fakta var väl ett bättre ordval i sammanhanget kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Om Cool Keeper sitter i spets och Västerbo i dödens. eller vise versa, Då lär det kosta för Creatine att runda. I Avd 6

Det är inte ett sketet V64 lopp denne ska runda ändå...
Sant, men om favoriten ställer på tidigt tror jag inte Erik svarar ut om han har dödens. Och ingen annan heller för den delen. Det faktum att det är två varv och loppet är ganska skiktat talar för Creatine ur det avseendet. Pratar emot mig själv här som tror stenhårt på Keepern, men just det här är en av de få saker som jag tycker talar för Creatine.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Han vill till Elitloppet, ja. Men alldeles säkert är det tänkt att det blir en start till innan. ( Jag gissar att den går ut på Gävle veckan före Elitloppet. )
Så tänker jag också. Även om Bergh låter snuskigt nöjd ut med hästen och pratar Elitlopp så känns det mellan raderna inte som att det är detta lopp han ställt in sig på ska ge den där inbjudan. Och kör han inte offensivt är han helt rökt, det går inte att ta sex längder i tredjespår sista 700 på en tokbra ledare som fått sitta och bestämma.

Jäkla intressant med ostartade hästar, tvärtom Viroid tycker jag det är jättekul att analysera matchning/taktik, form och kunnande på såna här hästar. Om det är på en lagom nivå med några få hästar per omgång då, det får inte gå till överdrift så man tvingas gissa alltför mycket.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+4)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat