Väldigt mycket dåliga ursäkter här.
Citat:
Ursprungligen postat av hoola
Jag gjorde som du,garderade Sören E. med Kihlström som kom sist,tror jag.
Med facit i hand kunde man spikat Sören och garderat Redén med Jorma men att förutse 2:ns störning är ju omöjligt.Därför tycker jag att vi gjorde rätt.Dessutom var Sören E. osäker på hästen från start.
Nåja - V4 på Årjäng i morgon med Björn Goop.Han måste vara sugen på att vinna lite lopp hemma i Sverige igen.SKÅL! 
|
Det går visst att förutse störningar. Det händer i nästan varje lopp och det finns alltid en risk att varje given häst störs till galopp (nu var det väl inte tal om någon störning i det här loppet heller tycker jag). Om det inte vore för risken för störning och sjukdom så skulle en del hästar med rätta vara spelade till 100%. Men i verkligheten finns det inte vinstchanser som är bättre än ca 90% eller möjligen lite över. Inte ens om Maharajah möter kusar med noll och inget på kontot är det 100%.
Citat:
Ursprungligen postat av salkin90
Sjukt att Sören va så osäker på hästen 2 timmar innan start. Fel på allt lät det som ändå bombar han till ledningen. Man tycker ju att han borde haft bättre koll 2 timmar innan start. Hade han bara låtit lite positiv så hade jag spikat 
|
Då har du också lärt dig en läxa, man ska inte lyssna alltför mycket på vad som sägs. Efter vad jag hörde från intervju var han osäker på om han skulle gå iväg, men att han skulle ha mycket bra chans på spets och slut om det blev felfri avgång. Och nu blev det det. Inga konstigheter.