Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-12, 09:08   #3041
Calatan

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 5417

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Tänker fortsätta mitt vinnande koncept att börja med att analysera sönder den tråkigaste matchen på kupongen, så här kommer lite tankar kring Sollentuna - Gamla Uppsala:

På förhand ser det ut som en promenadseger. Ett formstarkt hemmalag möter ett bortalag med ynka två poäng på fem matcher.

Sollentuna har 12 poäng och 13-9 efter de fem första matcherna. Men då har man bl a mött nykomlingarna Avesta samt Kvarnsveden och Strömsbergs som båda med nöd och näppe klarade nytt kontrakt förra säsongen. När man mötte bra motstånd i form av serieledarna Nacka blev det förlust och 5 mål i baken.

Gamla Uppsala har som sagt bara spelat ihop 2 poäng på de fem första matcherna. Man har gjort 4 mål och släppt in 7. Men då har man mött idel formstarkt motstånd, bl a topp-fyra lagen Sandviken och Skiljebo.
Förra säsongen slutade laget tvåa i serien och har efter det tappat två spelare till högre serier. Mitt intryck efter att ha skummat matchrapporter är att Gamla Uppsala lika gärna kunde ha vunnit ett par av matcherna men bara inte 'fått till det' och kommit upp i rätt tempo ännu.

Min känsla är att det här blir jämnare än många tror. Kan tänka mig att de flesta lägger krutet på de två första matcherna på kupongen och tippar efter odds och form i den tredje. Här har vi läge att hugga!
Förra säsongen slutade Sollentuna trea och Gamla Uppsala tvåa i serien. När de möttes då slutade matcherna 0-0 och 2-2.
Nu har Sollentuna haft en lätt inledning på säsongen och Gamla Uppsala betydligt svårare. Om inte upplagt för skräll så iallafall upplagt för en jämn och inte alltför målrik tillställning?

0,1,2-0,1,2
Kanske max 1 måls målskillnad om vi behöver köra med någon reducering idag?

(Om trean på bortalaget blir väldigt lågt streckad kanske den är rolig att ta med?)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+1), O12 (+1), one (+2)

Senast redigerad av Calatan den 2015-05-13 klockan 11:10.
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat