Citat:
Ursprungligen postat av SO
Klart att min text är lite provocerande, men tycker att många här på sharps har en lite ensidig och snedvriden syn på travet. Jag är god vän med Björn och hans familj och förstår den glädje dom har med Högda Kvikk. Hästen är som en familjemedlem skulle jag vilja påstå och dom åker runt på helgerna och startar och hästen ger alltid pengar tillbaka. Nästan i varje fall. Klart att den är utdömd som spel-eller streckobjekt, men tror inte att Björn tar illa vid sig av detta. Tror många hästägare är lite avundsjuka när det kommer till kritan.
Klart att dom lägger ner mycket träningsjobb, men det är ju deras hobby och insprungna pengar kan inte tas ifrån dom. Men vi spelare stirrar oss blinda på vinnare, odds och att gå plus på spelet i bästa fall. Här talar vi om en äkta pengamaskin och att få ha en hobby som betalar sig är väl drömmen för många. Inte minst hästägare
|
Jag gillar breddtravet.
Det finns ju rätt många som lägger en väldig massa pengar på sin hobby. Det kan handla om en hund eller en katt som man åker runt och ställer ut, där förstapriset är en rosett och två flaskor hundschampo. Andra har en motorcykel, en gammal entusiastbil, en segelbåt, en sommarstuga eller så odlar man orchidéer. Ingenting är särskilt inkomstbringande, det tar en väldig massa tid, men man gör det för att det är roligt och man trivs med det. Jag hoppas att breddtravet kan få bli den där fredade zonen där man får ha roligt och trivas, utan krav på spelomsättning, publiksiffror, dyra middagspaket på restaurangen och minutiös spelinformation.