Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-13, 11:37   #93
Helge

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns ju inte mer än tre platser kvar, eftersom en är vikt till vinnaren av gulddivisionen på lördag, och en till vinnaren i Gävle. Då har man Finlandia kvar att köra på Söndag också.

Jag tror att de flesta då satsar på Gävle. Skall man möta topphästar för att ta en plats är det ju bättre att göra det i ett lopp med 400K i förstapris istället för i ett med mycket mindre pengar. Det är bättre att man vid vinst är garanterad en plats än att man bara är en i mängden som konkurrerar om en plats.

Jag tror att en del ångrar sig att de inte anmälde till Åby på lördag.

Men till Gävle ska man ha kvalat in via vinst i guld tidigare eller få ett wild card, så inte bara anmäla dit heller.

"– De hästar som vunnit sina Gulddivisioner och är direktkvalificerade till loppet och som tackat nej är Oasis Bi, On Track Piraten, Noras Bean, B.B.S.Sugarlight, och troligtvis också Nahar. Sedan inväntar jag svar gällande Digital Ink och Magic Tonight, säger Mathias Gustafsson till Trav365.

– Den som vinner Gulddivisionen på Åby på lördag kvalificerar sig både till Elitloppet och hit till Gävle, i och med att det är ett försök. Det kommer bli ett gäng wild cards över." /Aftonbladet
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat