Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-13, 15:45   #3
muumiin

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1624

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Spårsumma: Nej, det är för många olika typer av lopp för att den skall vara rolig. Tilläggslopp, 15 bakom bilen, tunna lopp med få anmälda etc.

Utdelning: Ja, det har jag en del av.

Insatssumma: Summan av insatsprocenten har jag också en hel del av.

Kusksumma: Vad är det? Summan av segrande kuskars segerprocent eller?

Antal favoriter: Ja, det har jag också en del av.

Ranksumma är något jag använder mycket, och så håller jag på och bygger upp statistik för hur olika lopp och olika handikapp tolkas av spelarna. T.ex. ser det ut som att spelarkåren mycket hellre helgarderar ett lopp med 8 hästar än ett lopp med 13-15 hästar, trots att skrällrisken är tre gånger högre i de senare loppen. Kikar också på det här med voltstart vs autostart, och spårens betydelse vid tillägg.

På to do-listan finns sådant som att mäta proffskuskarnas resultat i olika typer av lopp, som volt vs autostart, lång distans vs kort distans etc. Och en del annat som säkert får anstå ett tag.

Kan lägga upp det jag har ikväll när barnen somnat.
Med kusksumma menar jag kuskarna vinst% i olika lopp såsom guld, silver,klass 2 osv. Samt Volt/Auto. Vinststatistik från bakspår/ framspår. Spår 1-5 vs 6-8. Men även vilka som vinner med hästar spelade på mindre än säga 10%. Brett förstår jag men all info kan BLI bra info!

Mest intresserad av ett system ang utdelning. Med detta bör man kunna ''ta bort'' 20% av raderna på sitt system och fortfarande sitta hyfsad lugn i båten. Kan va fel på de dock. Med min egen info har jag gjort system i 10 veckor nu och summan av kardemumman är att jag har klarat mig från att reducera bort mig 9/10 ggr. Att sedan ramen spricker ibland spelar mindre roll. Är bara ute efter värdet som ligger i att minska ner lappen från de onödiga raderna som ''aldrig inträffar''.

Då jag verkar på västkusten så har jag själv fört lite statistik från halmstad/jägersro ang:

Vad bakspår har för inverkan på medel jämnfört på kort distans på just dessa banor.

Men även hur många verkligen som vinner utanför spår 2-5 Auto utan att vara rankade 1-3 av spelarna.

Senast Jägers hade V64. 0 gånger Och då blev de endå Jackpott på 6 rätt. 4 lopp säger inget dock men kollar man tillbaka så visar sig trenden igen.